Trustpilot

Handelsbetingelser

Bestilling af varer

En bestilling afgivet på www.nyfortuna.dk betragtes som en hensigtserklæring til at købe den angivne vare til den angivne pris.

Efter afgivelse af en ordre modtager du automatisk en ordrebekræftelse på den oplyste e-mail adresse og bestillingen er herefter bindende. Se punkt nedenfor vedrørende annullering af ordrer.

Ordren er gennemført når betaling er modtaget af Nyfortuna.

 

Betaling

Nyfortuna modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Bemærk at din kreditkort udsteder kan pålægge betalingsgebyrer.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner. Sølv, Platin smykker o.lign er incl. moms. Investeringsguld er momsfritaget og der er derfor ikke pålagt moms på investeringsguld over 1 g.

Nyfortuna bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Dette for at sikre, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Det er muligt at betale kontant i vores butikker, bemærk dog at det i henhold til hvidvaskningsloven, kun er muligt at betale kontant op til DKK 50.000.

Bankoverførsel:

Ved bankoverførsel, skal betaling for bestilte varer ske til Nyfortuna ved straks overførsel samme dag som bestillingen er foretaget.

Påfør venligst ordrenummeret i reference ved overførsel af betalingen.

Såfremt betaling ikke er modtaget på den førstkommende hverdag, annulleres ordren.

 

Levering

Nyfortuna leverer på alle hverdage.

Efter modtagelse af betaling på Nyfortunas konto, sendes de bestilte varer i overensstemmelse med den aftalte leveringstid. Du modtager en e-mail fra den valgte leverandør med dit trackingnummer, når bestillingen er pakket og klar til afsendelse. Når leverandøren har modtaget din pakke til levering, vil du kunne følge status på din bestilling og hvor din pakke befinder sig.

Bemærk, at dit trackingnummer sendes via den valgte leverandør, og at der kan gå et par timer fra du modtager dit trackingnummer til du kan se hvor din pakke præcis befinder sig.

Vi bestræber på os på at afsende bestilte varer inden for angivne leveringstid, dog kan der forekomme ekstra leveringstid på bestillings varer.

Skulle der forekomme ekstra leveringstid, vil du blive kontaktet af Nyfortuna og oplyst forventet leveringsdato.

Bestilte varer som er betalt via pengeoverførsel samt betalingskort, og som skal afhentes i en af vore butikker udleveres kun mod forevisning af gyldigt billede-ID, til den person, hvis navn står som ejer af den bankkonto, hvorfra pengeoverførsel til betaling blev foretaget. Hvis du har betalt med betalingskort skal du ligeledes medbringe det kort som blev brugt til at gennemføre handlen.

For at sikre, at vores kunder personligt modtager og kvitterer for modtagelsen af de afsendte varer, sendes bestillinger (medmindre du har aftalt særligt med Nyfortuna at du ønsker anden form for levering i forbindelse med bestillingen), som værdipakke og du skal kvittere for modtagelsen.

Der leveres altid LMBA godkendte barrer, producent og udseende kan afvige fra det viste billede.

De angivne fragtomkostninger er gældende for levering af pakker i Danmark.

Leveringer til udlandet skal aftales særligt med Nyfortuna.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Nyfortuna vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

 

Ved returnering

Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Nyfortuna
Østerbrogade 137, stuen
2100 København Ø

Ansvaret for pakken overgår først til Nyfortuna når den er leveret og kvitteret for. Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

 

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

 

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger afholdes af kunden. Vi anbefaler alle returneringer sendes minimum som rekomanderet post, optimalt som værdipost. Ansvaret for pakken overgår først til Nyfortuna når den er leveret og kvitteret for. Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@nyfortuna.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her.

 

Varens stand, når du sender den retur

Varen skal ved benyttelse af fortrydelsesret være i intakt forsegling. Forseglede varer hvor emballagen har været brudt kan ikke fortrydes. Men det er naturligvis muligt at sælge ædelmetallet til de gældende dagspriser.

For at modtage hele købsbeløbet retur må forseglingen altså ikke have været brudt eller på anden måde være beskadiget.

 

Annullering af en ordre

Nyfortuna forbeholder sig retten til at annullere en ordre, hvis salget af varer umuliggøres på grund af ekstraordinære omstændigheder.

Mulige årsager som kan medføre annullering af en ordre kan være følgende:

  • Computernedbrud eller tekniske problemer, hvilket forstyrrer eller angiver fejlagtige oplysninger vedrørende produktpriser og lagre.
  • Problemer med levering – når de bestilte varer ikke ankommer som planlagt eller er udsolgte hos vores leverandører.

Nyfortuna vil ved en annullering af en ordre straks tilbagebetale det af kunden indbetalte beløb.

I forbindelse med annullering af en ordre kan Nyfortuna ikke gøres ansvarlig for eventuelle tab, mistet fortjeneste eller lignende omstændigheder der måtte opstå som følge af annullering af en ordre.

 

Kundeoplysninger

Nyfortuna registrerer og opbevarer oplysninger om vore kunder i overensstemmelse med gældende regler, og for at Nyfortuna har mulighed for at kontakte kunder vedrørende en ordre. Ved køb på www.nyfortuna .dk accepterer du at modtage oplysninger om særtilbud, kampagner og lignende.

Nyfortuna videregiver eller videresælger ikke kundeoplysninger til tredjepart.

 

Kampagner og særtilbud

Kampagner og særtilbud kan ikke kombineres med andre tilbud, specialkurser/priser eller andre lignende tilbud, eksempelvis vores prisgaranti, sæsonkampagner o.lign.

 

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål vedrørende brugen af vores webshop eller andet, er du altid velkommen til at ringe til os på +45 72300678 eller sende en e-mail til info@nyfortuna.dk Så vil vi hurtigst muligt være behjælpelige

 

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, håber vi naturligvis at du vil kontakte os. Vores ønske er at en handel på www.nyfortuna.dk skal være en god oplevelse, og vi vil tilstræbe at afhjælpe eventuelt opståede tvister direkte med dig som kunde.

Alternativt kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@nyfortuna.dk

Kontakt os

Send os en besked, så vender vi tilbage til dig.

0

Skriv dine søgeord i tekstfeltet og try på ENTER for at starte søgningen

Få 100 kr. oven i handlen!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få 100 kr. oven i handlen. Modtag samtidig altid sidste nyt om guld, priser, konkurrencer og meget mere. Udsendelse cirka hver 2. måned.

Tak for din tilmelding - vi ses i indbakken!