Guld

Platin

Sølv

Næste kursopdatering

+45 72 300 678 Book møde

Generelle oplysninger

GM Retail ApS

Nyfortuna.dk

CVR-nr. 34352011

Østerbrogade 137

2100 København Ø

Mailadresse: Info@nyfortuna.dk

Telefonnummer: 72 300 678

Bestilling af varer

En ordre afgivet på www.nyfortuna.dk er bindende for begge parter.

Efter afgivelse af en ordre modtager du automatisk en bekræftelse på modtagelse af ordre på den oplyste e-mail adresse.

Din bestilling er først juridisk bindende når Nyfortuna bekræfter din ordre på mail. Nyfortuna har derfor mulighed for at anullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt. o.lign.

Betaling

Nyfortuna modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Da køb af ædelmetal samtidig fastlåser en pris i det aktuelle spotmarked trækkes betalingen med det samme.

Der tages ikke kortgebyrer.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner. Sølv, Platin smykker o.lign er incl. moms. Investeringsguld er momsfritaget og der er derfor ikke pålagt moms på investeringsguld over 1 g.

Nyfortuna bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Dette for at sikre, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Det er muligt at bestille tid hos en guldekspert og få rådgivning til et køb, der er et administrationsgebyr ved køb under DKK 50.000 med rådgivning.
Dertil skal det bemærkes at det i henhold til hvidvaskningsloven, kun er muligt at betale kontant op til DKK 14.999.

Bankoverførsel:

Ved bankoverførsel, skal betaling for bestilte varer ske til Nyfortuna ved straks overførsel samme dag som bestillingen er foretaget. Såfremt betaling ikke er modtaget på den førstkommende hverdag, annulleres ordren.

Påfør venligst ordrenummeret i reference ved overførsel af betalingen.

Sydbank: Reg. 7980 Konto. 1139209

Ved valg af direkte bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Bemærk! Betalingen skal foretages fra egen bankkonto. Navn på ordre og bankkontoindehaver skal stemme overens. Nyfortuna accepterer ikke tredjepartsbetaling.

Levering

Nyfortuna leverer på alle hverdage. Leveringstiden er 2-4 hverdage.

Efter modtagelse af betaling på Nyfortunas konto, sendes de bestilte varer i overensstemmelse med den aftalte leveringstid. Du modtager en e-mail fra den valgte leverandør med dit trackingnummer, når bestillingen er pakket og klar til afsendelse. Når leverandøren har modtaget din pakke til levering, vil du kunne følge status på din bestilling og hvor din pakke befinder sig.

Bemærk, at dit trackingnummer sendes via den valgte leverandør, og at der kan gå et par timer fra du modtager dit trackingnummer til du kan se hvor din pakke præcis befinder sig.

Skulle der mod forventning forekomme ekstra leveringstid, vil du blive kontaktet af Nyfortuna og oplyst forventet leveringsdato.

Bestilte varer som er betalt via pengeoverførsel samt betalingskort, og som skal afhentes i en af vore butikker udleveres kun mod forevisning af gyldigt billede-ID, til den person, hvis navn står som ejer af den bankkonto, hvorfra pengeoverførsel til betaling blev foretaget. Hvis du har betalt med betalingskort skal du ligeledes medbringe det kort som blev brugt til at gennemføre handlen.

For at sikre, at vores kunder personligt modtager og kvitterer for modtagelsen af de afsendte varer, sendes bestillinger (medmindre du har aftalt særligt med Nyfortuna at du ønsker anden form for levering i forbindelse med bestillingen), som værdipakke og du skal kvittere for modtagelsen.

Der leveres altid LMBA godkendte barrer, producent og udseende kan afvige fra det viste billede.

De angivne fragtomkostninger er gældende for levering af pakker i Danmark.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Nyfortuna vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved returnering

Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Nyfortuna
Østerbrogade 137, stuen
2100 København Ø

Ansvaret for pakken overgår først til Nyfortuna når den er leveret og kvitteret for. Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Guld, sølv og andre metaller handlet som investeringsprodukter er undtaget loven om fortrydelsesret.

Dette fremgår af Lov om forbrugeraftaler, paragraf 18 stk. 2;

§ 18. Forbrugeren kan træde tilbage fra aftalen (fortrydelsesret) i overensstemmelse med reglerne i dette kapitel ved aftaler om fjernsalg og ved aftaler indgået uden for den erhvervsdrivendes forretningssted.

Stk. 2. Reglerne i dette kapitel gælder ikke for

15) aftaler om varer, værdipapirer eller tjenesteydelser, hvis prisen afhænger af udsving på kapitalmarkedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og som kan forekomme i fortrydelsesperioden.

Du kan til en hver tid sælge den købte vare til os efter gældende dagspriser, uagtet om varen er uafhentet. Her skal vi se gyldigt billed-ID, samt have konto oplysninger til overførsel.

Diamanter, samt andre varer med fast pris er underlagt fortrydelsesret på 14 dage.

Returnering
Du skal sende dine varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Alle dele af en vare skal returneres ved ombytning.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Varer uden forsegling, som er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen

Hvis du fortryder dit køb på en vare med fast pris, og opfylder kriterierne ovenfor, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din returnerede vare. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Nyfortuna
GM Retail ApS
Østerbrogade 137 st.
2100 København Ø

Det er også muligt at returnere varer ved fortrydelse til vores kontorer, såfremt den originale faktura medbringes.

Ved forsendelse vedlægges faktura.

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Kundeoplysninger

Nyfortuna registrerer og opbevarer oplysninger om vore kunder i overensstemmelse med gældende regler, og for at Nyfortuna har mulighed for at kontakte kunder vedrørende en ordre.

Nyfortuna videregiver eller videresælger ikke kundeoplysninger til tredjepart.

Kampagner og særtilbud

Kampagner og særtilbud kan ikke kombineres med andre tilbud, specialkurser/priser eller andre lignende tilbud, eksempelvis vores prisgaranti, sæsonkampagner o.lign.

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål vedrørende brugen af vores webshop eller andet, er du altid velkommen til at ringe til os på +45 72300678 eller sende en e-mail til info@nyfortuna.dk Så vil vi hurtigst muligt være behjælpelige

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Derfor vil dine leverings oplysninger overdrages til den valgte kurer, Post Nord eller GLS.

Personoplysningerne registreres hos GM Retail ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på nyfortuna.dk er Gm Retail ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@nyfortuna.dk 

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, håber vi naturligvis at du vil kontakte os. Vores ønske er at en handel på www.nyfortuna.dk skal være en god oplevelse, og vi vil tilstræbe at afhjælpe eventuelt opståede tvister direkte med dig som kunde.

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte butikschefen på info@nyfortuna.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/od